Człowiek

Człowiecze życie, jest równe wschodowi i zachodowi słońca. Świeci swym blaskiem za dnia, po nocy ponownie wstaje. Podobnie jest, z człowieczą dojrzałością. Wschód z pełnią minął, zachód nastaje by znów powstać...

wtorek, 1 marca 2016

Konwenanse

Ze względu na obecne trendy mody, tak w ubiorze jak też w zachowaniu się większości, chciałbym poruszyć temat konwenansów. A mianowicie, czy wypada starszym osobom w sile wieku, ubierać i zachowywać się jak dzisiejsza większość ludzi. Z uwagi na to, iż w dzisiejszej dobie czasu nie tylko dojrzewający ale i większość starszych osób, zachowuje się niestosownie do swojego wieku i sytuacji, w jakich się często znajdują. Konkretnie chodzi mi o to, czy wypada starszemu samotnemu panu szukać młodszej towarzyszki i odwrotnie, czyli starszej pani młodszego partnera. Wykluczam, z moich dociekań osoby związane węzłem małżeńskim. Chociaż, w ostatnim czasie zdarzają się także i takie przypadki, że w tym wieku małżonkowie się też zdradzają. Co ja osobiście uważam, za bardzo niestosowny i niegodziwy stan rzeczy. Ponieważ, gdzieś ktoś może z tego powodu bardzo ucierpieć, a zatem moim zadaniem jest to zachowanie bardzo niekonwencjonalne. Z racji faktu, że mam już swoje lata życia i wielkie doświadczenia, uważam i to jednoznacznie, że takie zachowania panów i pań są nie na miejscu. Podobnie jest z się ubieraniem, gdyż dużo ludzi w starszym wieku ubiera się zbyt awangardowo a niekiedy w sposób wyuzdany. I nie ukrywam, że bardzo mnie to gorszy i nie żebym był jakimś starym i zacofanym dziaduniem, ale po prostu z racji samego bycia dojrzałym człowiekiem, który ceni sobie przyzwoitość i stosowne do wieku konwenanse. Dzisiejszy temat, nie dotyczy ludzi jeszcze młodych gdyż młodość ma swoje prawa, które doskonale rozumiem bo także kiedyś młodym byłem. Oczywiście, młodzi również mają prawo się pod moim dzisiejszym wpisem wypowiedzieć i to ich słowo, najbardziej wezmę pod uwagę. Na koniec moich rozważań, chciałbym nadmienić jak mnie w młodości uczono czyli, zarówno mama jak i tato oraz moi dziadkowie zawsze mi mówili: by zachować w sobie samym porządek i prawość, a porządek i prawość zachowa mnie w moim człowieczeństwie i za to, najbardziej jestem im wdzięczny. A jakie jest wasze zdanie, na temat poruszanych zagadnień w moim dzisiejszym poście. Będę wdzięczny, za każdą szczerą wypowiedź. Dla dyskutujących Pań Ukłony! Za wypowiedzi Panów Szacun!

Miłość i wierność, szacunek i prawość wzbogaca każde pokolenie...

22 komentarze:

  1. Seniorze bardzo delikatny i osobisty temat porószyłeś.
    Sama w sobie przyjaśń kobiet młodszej i starszej nie ma problemu.
    Jeśli chodzi o zwziązki starszy pan i módsza pani to, delkatnie rzecz ujmując, jeśłi uczucie jest szczere to czas pokaże czy to prawdziwe uczucie, jeśli fałsz to się rozproszy.
    Co chodzi o zachowanie po co powiedzą ludzie to inna beczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowna Niewiasto! Nie tyle osobisty, co społeczny temat w moim poście poruszyłem. Zgadzam się, że przyjaźń damsko męska, nie nie liczy lat. Również, podzielam pozostałe słowa w Twoim komentarzu, za który bardzo dziękuję. Kłaniam się!

      Usuń
    2. Słusznie i społeczny ale dwielu jest on społeczny, ponieważ, dla niktórych jest to brak zrozumienia i pogarda.

      Usuń
    3. Jestem podwrażeniem fajnie że tak patrzysz na sprawę i bo ludzie się wstydzą tej znajomość.

      Usuń
    4. Miło mi, że treści jakie piszę na moim blogu, znajdują zainteresowanie wśród czytelników. Jako belfer, patrzę jasno i realistycznie. Dlatego widzę to, czego inni być może nie widzą. Z tego też względu, dzielę się z każdym tym czego doświadczam. Nie ma się czego wstydzić, gdyż człowiekiem jest się od urodzenia do samego końca. Kłaniam się Niewiasto!

      Usuń
    5. No właśnie, tak często bywa, jak piszesz Agnieszko. Dlatego, postanowiłem pisać tego bloga, o tej tematyce. Miło mi, że mnie czytasz i komentujesz, dziękuję bardzo. Kłaniam się!

      Usuń
  2. To nie jest łatwe, bo często i gęsto kierujemy sie zasadą a co powiedzą moji znajomi.
    Sama w sobie przyjaśń damsko meska nie jest zła nie ma znaczenia czy starszy czy młodszy, bardziej spojrzała bym na to czy jestem dojżała do takiego związku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowna Agnieszko! Zgadzam się z komentarzem, jaki napisałaś pod tym ważnym postem. Ponieważ, tak jak Twoje słowa mówią w sprawach osobistego życia czy uczuć, nie możemy się kierować tym co powiedzą inni. Mądrze określiłaś stan osobistej dojrzałości do związku czy nawet przyjaźni, która również polega na szczerości. Dziękuję, za bardzo obszerną i mądrą wypowiedź. Kłaniam się!

      Usuń
    2. Miło się gawędzi Seniorze z tobą

      Usuń
    3. Dziękuję, z Tobą również. Kłaniam się Agnieszko!

      Usuń
  3. Korneliuszu, przyznam, że bardzo mądrego i na czasie tematu się podjąłeś. Konwenanse, to bardzo istotna sprawa w życiu człowieka. Jeżeli, człowiek się z nimi nie liczy, staje się z czasem bezpruderyjny i co, właśnie na dzisiejszym czasie jest bardzo widoczne. Również i mnie, ten stan w świecie bardzo smuci i boje się bać, do czego jeszcze może dojść, kiedy ludzie tracą wszelką ogładę i dobre się zachowanie. Także, nie jestem zwolenniczką zdrad i rozwodów, lecz niekiedy tak w małżeństwie bywa, że do tego stanu dochodzi i wtedy małżeństwo się najczęściej rozsypuje. Natomiast, co do wyboru wybrańca czy wybranki, to należy się kierować tym co druga osoba ma w swoim sercu, nie jak wygląda i co posiada i wiek, jest wtedy bez znaczenia. Ponieważ, uroda szybko mija a majętność można w jednej chwili stracić i zostać się z niczym, zaś szczere i prawdziwe uczucia się nie starzeją i są przede wszystkim niezniszczalne. Takie jest moje zdanie w tym temacie, z racji własnych doświadczeń, że miłość dodaje życia i wszystko cementuje trwale na pokolenia. Mnie, również rodzice i dziadkowie uczyli szacunku do samej siebie, a także do ludzi i to się sprawdza. Chociaż, tak jak piszesz, nie wszyscy cenią siebie i innych, wtedy wszelkie życiowe konwenanse tracą znaczenie, a społeczeństwo stacza się na margines. Dużo, można by jeszcze powiedzieć w tym ważnym temacie, ale troszkę czas mnie nagli i czego dziś nie napisałam, to być może w odpowiedzi na czyjś komentarz jeszcze dopowiem. Tymczasem, pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i wszystkich, którzy w tej jakże ważnej i istotnej sprawie zabierają głos. Dobrego dnia Tobie i wszystkim życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Liliano! Bardzo trudno nie zgodzić się, z treścią Twojej również mądrej i stosownej do tematu wypowiedzi. Dopowiedziałaś nią to, czego ja w moim powyższym poście nie ująłem. Bardzo dziękuję, za Twój dojrzały kobiecy głos. Kłaniam się!

      Usuń
  4. Dla mnie to proste, są respektowane konwenanse, jest kobieta i mężczyzna, nie ma konwenansów, są łajzy. Przepraszam, za prostolinijną wypowiedź, ale taki już jestem. Dobra robota Korneliuszu. Szacun!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Lechistanie! Zgadzam się, z treścią Twojej wypowiedzi. Przepraszać, nie masz za co, bo taki niestety jest fakt. Człowiek, pozbawiający się wszelkich konwenansów, właśnie staje się niecnotą. Dlatego też, ich zachowanie czyni człowieka w pełni człowiekiem, co jest niewątpliwie ważne i dlatego, poruszyłem właśnie ten temat. Dzięki, za stosowny do tematu komentarz. Szacun!

      Usuń
  5. Czym byłby człowiek, bez konwenansów? Wyraził się Lechistan i ja się, z nim zgadzam. Bardzo dobry tekst, na czasie. Szacun Korneliuszu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Aleksandrze! Miło mi, że podzielasz zdanie Lechistana a także, tym samym moje. Dzięki, za uznanie mojego tekstu i za pozostawiony pod nim komentarz. Szacun!

      Usuń
  6. Wspaniale mówiący tekst, jestem pod wrażeniem. Podziwiam Twoją aktywność Korneliuszu. Serdeczności, dla dyskutujących Pań i Panów. Szacun! Dla Pań Ukłony!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Janie! Dzięki bardzo, za zgodność z moim przesłaniem w treści dotyczącej nas Seniorów. Również, za miłe pozdrowienia dla naszych wspaniałych Pań Seniorek, które odważnie i szczerze komentują moje treści. Do których to pozdrowień, się przyłączam pozostawiając dla Każdej z Pań Ukłony! Dla Ciebie Janie Szacun!

      Usuń
  7. Jak zwykle bardzo mądrze piszesz i poruszasz ważny temat, który dotyczy nas wszystkich. Oczywiście, jestem jak najbardziej za konwenansami, bo bez nich człowiek nie jest wiele wart i pozwól, że wysłowię się podobnie jak Leszek a mianowicie, człowiek bez konwenansów to po prostu wypaczona łajza i tyle, w temacie. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie Korneliuszu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Jarzębinko! Tobie dziękuję, za szczerość w wypowiedziach jakie pod moimi wpisami zostawiasz. Miło mi, że mimo iż jeszcze nie Jesteś Seniorką ale, w bardzo mądry sposób się wypowiadasz co do tego stanu rzeczy. Tym bardziej, cenię sobie każdy Twój komentarz. Kłaniam się!

      Usuń
  8. Bardzo mądre i piękne oraz pouczające jest to co piszesz w swoim poście piszesz i oby tylko dotarło do właściwych osób to, że najważniejsze jest być prawym Człowiekiem, bez względu na zawirowania i trendy świata które nie wychodzą ludziom na korzyść. Również jestem za wszelkimi życiowymi konwenansami, bo także uważam podobnie jak Leszek, że człowiek bez nich to niecnota i wszelkiej maści łajza. Natomiast rodzina i bycie prawym Człowiekiem jest najważniejsze, bo wszystko przemija a to co się w duszy i sercu ma z Woli Boga jest nieprzemijalne i najcenniejsze. Pozdrawiam Cię Korneliuszu bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Halinko! Również i za każdą Twoją dojrzałą i mądrą wypowiedź, bardzo dziękuję z całym szacunkiem do Twojej osoby. Miło mi ogromnie, że podzielasz nie tylko moje treści jakie na blogu publikuję, ale i także, że zgadzasz się z opiniami innych komentatorów moich postów. Dlatego też i ja, zgadzam się z każdą Twoją wypowiedzią, gdyż nosi ona znamiona jedności bez względu na osobę, a to jest też między innymi sprawami najważniejsze w życiu każdego z nas. Kłaniam się!

      Usuń

Bądź dojrzałym, dumnym i honorowym...

Bądź dojrzałym, dumnym i honorowym...

Translate